BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 30, 2010

..Nenek Kebayan..

3.20pm - 30th Oct 2010 - Saturday
Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

It was 12.44am today when I received a message.. Sebuah mesej dari seorang sahabat kepada sahabatku yang berada di Perancis.. Menyampaikan berita.. bahawasanya kami berdua sudah kehilangan sahabat kami.. Nenek Kebayan telah kembali ke rahmatullah pada minggu lepas.. Cancer.. Mana2 pembaca blog ini yang pernah membaca shoutbox fatin sebelum ni, pasti akan perasan akan arwah yang pernah beberapa kali shout di situ..


I cant really tell more than this.. Kepada yang mengenali allahyarham nek dan ingin bertanya apa2..bolehlah PM fatin di facebook/YM.. Fatin menyampaikan berita ini kerana sahabatnya itu juga tidak berapa mengenali rakan2 arwah yang lain kecuali fatin, maka oleh itu beliau hanya memaklumkan kepada fatin pagi tadi..dan meminta fatin sampaikan pada rakan2 allahyarham..

Sedikit perkongsian kenangan fatin bersama allahyarham nenek kebayan..
-merupakan seorang sahabat, seorang teman sejati fatin..
-bila masa terasa sedih, marah, down, stress..bersamanya fatin kembali ceria dan bersemangat..
-sentiasa memberi kata perangsang dan nasihat2 yang sgt berguna.. which made my day brighter and happier..always!
Walau tak pernah bertemu muka, tak pernah mendengar suara..namun, kata2nya akan sentiasa dan akan kekal terngiang di telinga..di hati fatin..
-Mengenalinya mengajar fatin menggunakan bahasa melayu dengan betul.. :)
There were so many things that I wanted to say, but I just cant put it in words..

Antara kenangan fatin dan nek:














I will surely..miss arwah so bad.. Nek.. Knewing you were one of the best thing in my life.. Walaupun tak lama, tapi fatin bersyukur kerana diberi peluang mengenali dirimu.. Segala salah silap mu sudah lama dimaafkan, diharap agak nek juga memaafkan fatin sepanjang perkenalan kita sebelum pergi.. and you too will always be in my heart and prayers.. Walaupun banyak cita2 kita..janji2 kita, fatin redha dengan pemergianmu.. Kerana Allah lebih menyayangimu.. Moga rohmu dicucuri rahmat, dan ditempatkan bersama para solehin..

And this is for you my dear, nek..



Kalau ditanya perasaan pada ketika ini.. Hanya Allah yang mengetahuinya.. Walaupun sudah cuba bersedia utk ketibaan hari ini, tetapi.. I was just not that strong girl that arwah wanted me to be.. This is just too much and too painful for me.. Fatin dah dapat rasa..dah dapat agak..dan sungguh tak sangka, hari yang fatin message minggu lepas utk bertanya khabar akibat risau akan dirinya, merupakan hari arwah pergi menemuiNya..

Al-Fatihah untuk arwah.. Moga ketemu bahagia yang abadi di sana..

p/s: Love will come when u least expect it.. And will go away when u least expect it too.. Treasure all your loved ones while you have the time, kerana kehidupan ini hanyalah persinggahan..suatu pinjaman.. Ada lagi kehidupan yang lebih hakiki dan kekal di sana.. Bersyukurlah dengan setiap hari yang diberikan utk bernafas di muka bumi ini.. Bersyukurlah dengan setiap pemberianNya.. Hargailah setiap suatu dan seseorang yang hadir dalam hidup kita.. Terutamanya mereka yang menyayangi kita..kerana apabila kita tiada nanti, mereka2 inilah yang akan mendoakan kita di sana..

5 feedbacks:

uncle^dean said...

alfatihah..semuga dicucui rahmat ...ameen~

InIamIz4 said...

salam takziah. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg beriman. ameen~

Fatin said...

terima kasih.. ameen~

jeBateja said...

nenek kebayan tu org THN ke..?

Fatin said...

tak.. kawan di fb.. tapi ada di fungkur.fm dulu..